Een goed begin - Reisverslag uit New Delhi, India van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit New Delhi, India van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

27 November 2014 | India, New Delhi

Allereerst: We hebben hier wel wi-fi maar geen computerruimte, dus ik zit dit nu aan de receptiedesk te typen op hun tweede computer. Dit gaan we dus niet al te vaak doen (maar goed, morgen gaan we weer reizen).

Nou we zijn uitstekend begonnen hoor. Onze lange vlucht was super, lekker eten, een ruime opgezet vliegtuig en alles ging rustig en op tijd. Op Dubai hebben we ons vergaapt aan alle luxe en zijn nog een paar extra rondjes door de terminal gewandeld om de Gucci's en dergelijke te bekijken. Tijdens de tweede vlucht hadden we wat minder mazzel. Nog voor de take-off had een passagier 'gezondheidsklachten' en moesten we dus wachten op doktoren. Al met al hadden we daardoor een uur vertraging en door het onregelmatige opstijgschema ging er ook nog iets mis met het entertainmentsystem wat het na take-off dus niet meer deed (first-world-problem, maar toch).

Na een aantal extra checks waren we toch binnen en konden we zowaar onze koffers vinden. Buiten stond een airport representative van ons reisbureau te wachten, die ons samen met onze chauffeur naar het hotel heeft gebracht. Deze chauffeur hebben we tot we naar Varanasi gaan.

Ons hotel ziet er goed uit en heeft lekker eten. De eerste avond hebben we op het dakterras een soort van introductie in de Indiase keuken gekregen (waarbij we stiekem aanschoven bij een Nederlandse studiereis groep).

's Ochtends gingen wij veel te vroeg op (door jet-lag geen probleem) om naar de Delhi by Cycle tour te gaan. Van het hotel kregen we een gepakt ontbijt mee en de chauffeur heeft ons geholpen alles te vinden (wat maar goed was ook, want het zat om de hoek van waar het op de kaart leek te zitten).

Tijdens deze toer op oranje fietsen met een KLM mandje voorop (jaja gefounded door een nederlander) waren we met 8 en 2 gidsen, de hoofdgids sprak zelfs wat Nederlands want hij heeft al 4 jaar in Antwerpen gewoond. De toer ging door Old Delhi en was echt super! Zoveel geuren en geluiden en nieuwe dingen! We zijn bijvoorbeeld over de spicemarket gefietst (onder veel genies) en hebben vanaf een dak naar de prachtige (en smog-ige) omgeving gekeken. Ook kregen we echte Indiase chai en aan het eind zelfs nog ontbijt uit een restaurantje wat wereldwijd aangeprezen wordt schijnbaar.

Vervolgens haalde onze chauffeur ons op samen met de gids, hij heeft ons nog weer veel andere dingen laten zien. Zo zijn we in een grote moskee geweest (ik in een soort ochtendjas/jurk die ik daar omgehangen kreeg) en hebben we een Riksha toertje gemaakt (door het gebied waar we al gefietst hadden). Tippen vinden we nog steeds wel lastig, want hoeveel geef je nou en wanneer zijn ze nou wel of niet blij ermee?

Ook hebben we de India gate (soort Arc de Triomphe), het presidentiele gebouw en het rode fort bekeken. Het meeste indruk maakte op ons het Mahatma Ghandi Memorial park en een park met een grote toren (ben de naam even kwijt, maar zag er mooi uit.) Toen hebben we weer in het hotel gegeten.

Vandaag hebben we vooral heel veel geslapen (de Jetlag zit er nog goed in). Maar zometeen gaan we nog naar het Veda-diner, een uitgebreid diner dat we al vanuit nederland geregeld hadden. En dan gaan we morgen naar Jaipur reizen.

En nou maar hopen dat hij dit wil verzenden ;)