Een Haveli in Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Een Haveli in Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Een Haveli in Jaipur

Door: Arnout en Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

28 November 2014 | India, Jaipur

Gisteren hebben we het rustig aan gedaan: alleen wat roepies pinnen en wat boodschapjes gedaan. Dit kon vlakbij ons hotel, in wat ze een "community centrum" noemden. 's Avonds zijn we wel naar het deftige Veda restaurant geweest, waar we weer veel lekkers voorgeschoteld kregen in een hip, luxe establishement. Het waren wel veel smaken door elkaar, maar dat was ook al het geval bij het diner in ons hotel. De heen en terugreis door Delhi duurde echter langer dan het diner zelf.

Vandaag zijn we na het (westerse) ontbijt vertrokken naar Jaipur. Dit was een reis van 6 uur, met een korte lunchpauze in het midden. Dat klinkt ver, maar het was 260 km. Onderweg hebben we weer onze ogen uitgekeken. Naar mensen, apen, olifanten, koeien, kamelen, kleurrijke vrachtwagens, tuktukjes op de weg. We zijn de smog nu wat kwijt, maar dit heeft plaats gemaakt voor zand.

In Jaipur, de roze stad, zitten we nu in een heritage Haveli. Een klein paleisje in de drukte van het oude stadscentrum. Deze Haveli is best wel heel erg luxe, we hebben het even na gezocht, maar wij hebben hier de minst luxe kamer. En deze minst luxe kamer is zo weelderig, dat we ons afvragen hoe de andere 2 klasses dan wel niet moeten zijn.

We hebben hier net een lekker (vegetarisch, Indiaas) diner gehad, inclusief Bananasplit; Joline had namelijk teveel in de airco gezeten, dus die kon wel wat ijs op haar zere keel gebruiken. Jammer genoeg hebben we het advies van Dim-sum om badkleding mee te nemen genegeerd, want onze kamer kijkt uit op een heel mooi, idyllisch zwembadje. En als we een beetje mazzel hebben begint er zo ook nog een poppenspel in Indiase stijl.

• 28 November 2014 - 19:54

Gerwi:

Hoi Arnout en Joline

Bedankt voor de berichtjes en foto's!

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die paar dagen!
    Was Delhi erg druk en chaotisch of viel het wel mee?
    En nu de weg naar Jaipur, liepen die olifanten ook over de weg of zag je die in de verte vanuit de auto?
    Hebben jullie een leuke chauffeur?
    Hier is alles o.k. Mollie heeft al 2x een levende muis binnen gebracht dus daar was Karina heeeeeel blij mee.

Veel plezier verder in Jaipur.
    Groetjes van Han en Gerwi