Working hard... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Working hard... - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Working hard...

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

04 Februari 2009 | Zweden, Stockholm

Maandag heb ik nog weer 'lekker' artikeltjes zitten zoeken. Gelukkig vond ik wel wat nuttige dingen. 's Middags ben ik begonnen met het echte werk! Dat was erg leuk.

De cleanroom hier is groter dan bij ons en de apparatuur lijkt ook deel veel nieuwer (maar misschien ligt dat aan mij..). Alleen om binnen te komen moet je al eerst in een kamer je schoenen verwisselen (over zo'n barriere, onder de chemici welbekend), dan ging je door een gang,dan een haarnetje op, een trap af en dan kwam je in de omkleedruimte. Daar trek je je pak aan en wederom over zo'n barriere je overschoenen. Dan ga je door een luchtsluis waarna je op een sticky-mat je bril opzet. (allemaal net ietsje uitvoeriger als bij ons, maar wie weet als we straks het nanolab eenmaal hebben...) In de cleanroom hebben we (ik mocht alleen nog maar toekijken en af en toe een handje helpen omdat ik mijn license nog niet heb) een photoresistlaag gespin-coat en daar hebben we met UV-straling een patroon in gemaakt. Nadat we de blootgestelde photoresist weg hadden gehaald en de boel hadden gebakken zat het er alweer op.

Gisteren heb ik weer artikelen gezocht en gelezen. En bij het boodschappen doen heel lang in de rij gestaan, maar dat was eigenlijk alles wat er gebeurd is, saai he? O ja en ik kreeg te horen dat ik vandaag een korte presentatie moest gaan geven over wat ik ga doen.

Net heb ik dus die presentatie gegeven. Eigenlijk kreeg ik maar twee opmerkingen.. Namelijk dat ik me goed had voorbereid dat vond de prof heel professioneel ('Just like me' ) ik had namelijk mijn laserpen meegenomen (vind ik niet meer dan normaal, maar goed als hij er blij mee is....) en ten tweede of ik al een cleanroom license had. Hij zei niet eens 'You have to work very hard' (zijn favoriete zin tegen studenten), alleen maar 'If you're ready to do that you should not wait for Yifeng'. Schijnbaar val ik hem tot nu toe dus best mee :).

Ik zit nu weer op mijn kamer en ga zo lekker in een boek over microfabrication lezen. Morgenvroeg gaan we etsen, dan mag ik weer de cleanroom in :D

  • 04 Februari 2009 - 14:50

    Han:

    Hallo Joline,
    Leuk dat je nu eindelijk aan het werk kunt.
    Is dit nog kennismaken met alle aspecten, of kun je nu daadwerkelijk met je project bezig.
    Nou ik hoor het vanavond wel. Je zult ongetwijfeld nog wel met Gerwi bellen.
    Groetjes, Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 38
Totaal aantal bezoekers 10887

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: