Bijna klaar :D - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Bijna klaar :D - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Bijna klaar :D

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

11 April 2009 | Zweden, Stockholm

Het is al weer twee weken geleden zeg... nou ja eens kijken waar ik was..

Die maandag en dinsdag en woensdag zijn we bezig geweest met de chip op een substraat plakken en vervolgens een testopstelling klaar maken waar onder andere heel veel snoertjes en soldeer werk aan te pas kwam. Donderdag hebben we wat testjes gedaan toen we eindelijk alles helemaal goed klaar hadden staan, maar de resultaten waren een beetje raar :S. Vrijdag zijn we verder gaan testen. De eerste basis testrun gaf zowaar de gewenste resultaten :). De tweede uitgebreide testrun resulteerden echter jammer genoeg in het doorbranden van de chip :S. Op dit punt kwam ik er achter dat we eigenlijk nog 1 extra chip hadden, maar dat Yifeng vond dat we niet de tijd hadden voor nog een poging omdat hij twee dagen naar een conferentie was (vandaar de één poging genoemd in het vorige bericht). Koppig als ik ben heb ik hem natuurlijk over gehaald om mij alleen te laten werken op het lab als hij naar die conferentie was. Hij was hier overigens zeer verbaasd over.. Dat ik toch maar zo door wilde werken terwijl hij zei dat het zo goed was..

Maandag ben ik dus druk in de weer geweest met het in elkaar zetten van de micro cooler (knippen, plakken, flippen, drukken, verwarmen, spuiten, flippen, verwarmen in een oven en solderen). En dinsdag was het testen aan de beurtdus allemaal klemmetjes mounten en dan maar weer een heleboel solderen want alle oude soldeer verbindingen sprongen los en konden opnieuw worden gedaan. Jammer genoeg gaf ook deze testrun weer rare resultaten. Woensdag heb ik even met Yifeng overlegd en toen bleek dat ik vanaf dat moment met mijn verslag bezig moest en dat hij de ontbrekende details (een callibratiegrafiek waar hij het nog nooit over had gehad :S) voor mij gaat maken. Dus sindsdien ben ik hard bezig met proberen motivatie te vinden om te schrijven... Pff ik moet bijna alles wat ik geschreven had (bijna een volledig report) weer omschrijven omdat het doel van het onderzoek is aangepast.. Niet echt iets om gemotiveerd door te raken..

Vorige week vrijdag hebben Suzanne en ik jammer genoeg door een miscommunicatie de after work gemist. Maar dat hebben we dinsdag goed gemaakt. En morgen gaan we lekker lasagne maken.

In de tussentijd is het hier al bijna een week heerlijk weer. Waardoor ik vorige week zaterdag heerlijk in een park op het gras heb liggen lezen en ik inmiddels vaak zelfs zonder jas naar buiten kan (het is hier vaak nog wel bijna tien graden kouder dan in nederland). Ik kan me nu ook goed voorstellen dat de 'gouden maanden' van Göteborg er aan zitten te komen. Yifeng zei zelfs dat hij vlak nadat ik weg ben weer een nieuwe student krijgt uit hong kong ofzo maar dat hij niet dacht dat die net zoveel werk kon doen als ik heb gedaan omdat nu de 'golden months' beginnen en diegene dus wel veel buiten zal zijn... En ik maar denken dat ik zo weinig heb gedaan ;) Verder is de campus nu zo goed als uitgestorven. Afgelopen week was namelijk een herkansingsweek, maar aangezien daar pasen een een week paasvakantie op volgt doet iedereen die herkansingen wel in augustus. Iedereen is dus lekker twee weken vrij en iedereen die een beetje fatsoenlijk thuis kan komen (met auto, vliegtuig, schip of hoe dan ook) is nu dus weg. Momenteel dus haast geen zweden hier, haast geen duitsers ook en noren en denen. De bevolking van het MC2 gebouw schijnt nu dan ook te bestaan uit chinezen, indiers en een zeer luidructige amerikaan (en ik dus ;)).

Nou ja anyway.. laat ik maar weer eens hard aan het werk gaan :( Iedereen een vrolijk Pasen gewenst trouwens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10914

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: