Komt er eindelijk schot in? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Komt er eindelijk schot in? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Komt er eindelijk schot in?

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

28 Maart 2009 | Zweden, Stockholm

De laatste paar dagen heb ik zowaar weer wat kunnen doen, maar goed dat komt zo wel ik zal weer bij het begin beginnen... (van achter naar voor vertellen maakt het ook zo moeilijk te volgen ;))

Vorige week vrijdag was het (wederom) lang verwachtte bezoekje van Arnout :D. Eerst ben ik nog netjes braafjes gaan werken... Alhoewel ik natuurlijk erg weinig kon doen. Wel werden die ochtend mijn carbon nanotubes eindelijk gegroeid maar daar ben ik niet bij geweest doordat het internet stoorde en ik dus mijn mail te laat kreeg :(:(. Nou ja na de foto's hiervan te hebben bekeken ben ik maar eens rustig aan naar huis gegaan, om even later naar het station te lopen. Ondanks dat ik vroeger dan gepland op het station was, kwam Arnout mij toch al tegemoet lopen, hij was nog net 5 minuutjes vroeger dan ik :(. Toen zijn we gezellig met zijn tweetjes door de stad naar het Student Uniongebouw gelopen voor een groot bord patat met bacon and cheeseburger MMmmm..

Zaterdag was het echt heerlijk weer, het was uberzonnig en wel 10 graden ofzo, bijna zomer voor zweedse begrippen ;) Arnout en ik zijn daarom lekker naar de botanische tuinen gegaan waar we een boel rotsen beklommen hebben en prachtig uitzicht hadden. Hierna zijn we door de Haga wijk (een wat oudere gezelligere wijk) terug gewandeld waarbij we eerst nog even heerlijk op een terrasje wat hebben zitten eten en drinken. Toen zijn we via de Crown-Fortlet en een of andere grote kerk naar het centrum gewandeld en vanaf daar weer naar huis. Thuis hebben we pannenkoekentaart gegeten en lekker onder het genot van een wijntje een filmpje gekeken :D. Zondag was het bezoekje jammer genoeg alweer voorbij :( en moest ik Arnout weer op het station gedag zeggen.

Maandag hadden Yifeng en ik en de andere studenten die Yifeng begeleid een meeting met Johan. Die andere studenten zijn soms echt vaag :S. Maar goed, mijn onderzoek vond Johan in ieder geval goed lopen en hij was heel enthousiast dat ik resultaten ging krijgen (:S volgens mij hoort dat zo, maar goed...) Dinsdag bleek toen jammer genoeg dat nou beide wafer cutters kapot waren en dat ik dus weer een paar dagen kon gaan zitten wachten. Ondertussen ben ik telkens al ietsje met mijn verslag bezig geweest waardoor ik hier eigenlijk ook niet echt meer wat aan kan doen.

Woensdag ben ik samen met Suzanne naar de halve finale van het ijshockey team hier vlakbij geweest. Dat is op de tribune veel gemoedelijker als in Nederland bij het voetbal en op het veld juist veel ruiger.. Ik vond het heel leuk ondanks dat 'ons' team met 1-6 werd ingemaakt.. Maar wat gaat zo'n puck hard zeg! Ik dacht dat ik aardig wat gewend was aangezien ik natuurlijk ook altijd zo'n snelle shuttle over een veld volg.. Maar toch ging dit wel heel snel hoor. We hebben dan ook bij het ene doelpunt van Frölunda allebei de puck totaal niet gezien... :S

Donderdag kon ik dus eindelijk weer aan de slag. Ik mocht gaan oefenen met knippen en plakken. Nou denken jullie natuurlijk dat leert iedereen toch al op de basisschool... Maar probeer maar eens vier stukjes dubbelzijdig plakband van een centimeter bij een millimeter op een chip van 1x1 cm te plakken waarbij je de tape precies op de randjes moet plakken en je niks met je vingers/handschoenen mag aanraken. Nou ja al met al was ik nog best wel flink sneller dan verwacht dus kon ik weer eens vroeger naar huis.

Vrijdag lag er weer eens een flink pak sneeuw op de weg (hoezo lente??:S) waardoor het voor mij wat minder leuk was om naar Chalmers te gaan. Oftewel ik bleef bijna niet op de been onderweg met al die gladheid.. ;) (niet zo goed voor mijn enkels jammer genoeg :S) Als beloning voor alle moeite om er te komen (hahaha wat zielig ahum) gingen we de chips op elkaar plakken. Jaja het begint er op te lijken (eindelijk :|) toen ik echter eindelijk alle contactjes met lijm had onder gesmeerd (dimensies van 0,5 mm) moest er een apparaat aan wat flink veel lawaai schopt. Dus aangezien Yifeng en ik daar niet zonder gehoorbescherming mochten werken en we eigenlijk wel moeten overleggen enzo, mocht ik weer vroeger naar huis. Maandag gaan we de echte chip in elkaar zetten. Dan wordt het echt menens, want we hebben maar 1 poging en als die mislukt krijg ik dus gewoon niks uit mijn onderzoek :S:S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10894

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: