Zere voeten door een muur - Reisverslag uit Peking, China van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Zere voeten door een muur - Reisverslag uit Peking, China van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Zere voeten door een muur

Door: Arnout en Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

10 Oktober 2013 | China, Peking

Gisteren was het zo ver, de grote tocht op een minder gerestaureerd deel van de muur. Met een groep van totaal 11 mensen en een gids zijn we naar de bergen ruim buiten de stad gereden, een tocht van ongeveer 3 uur. Zo hebben we ook wat van het platteland en de dorpen kunnen zien.

Eenmaal aangekomen, gingen we de muur tussen 22 torens bewandelen, een tocht van ongeveer 6 kilometer, waar we 3 uur over mochten doen. Helaas was het mistig/smokkig, maar toch leverde het mooie vergezichten op. En, de mist gaf ook wel een mystiek effect op het zicht op de nog te lopen route; daardoor leek het nog verder!

De muur tussen de eerste paar torens was duidelijk nog gerenoveerd, maar naarmate we verder kwamen werd het steeds ouder. De "originele" delen (ons stuk van de muur is meerdere keren vernield door de geschiedenis heen), zijn zo'n 400 jaar oud. Her en der was het dan ook soms goed puzzelen om een "trap" op of af te komen.
Gelukkig werd Joline door Chineze "voorbijgangers" geholpen. En waar we geholpen zeggen, bedoelen we gehinderd, stop de tijd. Daarna kwam de aap uit de mouw, en boden ze ons hun koopwaar aan. Soms liepen ze eerst nog een tijdje mee. Maar ja, treffen ze net Nederlanders aan, die kopen niks ;). Het was uiteindelijk een mooie tocht, en goed te doen voor onze getrainde benen.

's Avonds zijn we naar en Thais restaurant gegaan. Arnout had geen zin in moeilijk doen, dus dan bestel je gambas in saus. Dan zijn ze immers gepeld, toch? Nee dus. Wel lekker.

Vandaag waaide het heel hard, dus de smog was volkomen verdwenen op onze rustdag. We zijn weer naar het Beihai park gegaan, want die is best leuk en dichtbij, en het was mooi weer. Gezien de vakantie van de Chinezen voorbij is, was het er nu ook aangenaam rustig.

Morgen gaan we naar de Verboden Stad!

• 11 Oktober 2013 - 17:44

Lily:

Mooie foto's. Ik ben benieuwd naar de verboden stad. Graag veel plaatjes sturen ;-)

groet'n en nog veel plezier

Lily