Een hemelse tempel en een half verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Een hemelse tempel en een half verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Een hemelse tempel en een half verboden stad

Door: Arnout en Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

12 Oktober 2013 | China, Peking

We zagen ineens dat we een dag over hebben geslagen :O.

Dinsdag zijn we naar de Tempel of Heaven geweest. Dit is een park waar vroeger offers werden gebracht voor goede oogsten. Het hoogtepunt is natuurlijk de Temple of Heaven zelf. Deze zit zeer wiskundig in elkaar, met allerlei symbolische getallen er in verwerkt. Die hebben ze hier veel, die symbolische getallen. Verderop in het park hadden ze ook nog een tempel waar je dankzij een speciale accoustische bouw je verstaanbaar kan maken door te fluisteren. Althans dat zou werken, als er niet zoveel chinezen zouden rondlopen te schreeuwen ;). Hadden we al verteld dat chinezen van geluid houden? En hard? Ja he? Ook in dit park stonden ze weer te zingen en te dansen op luide muziek. En zelfs als je dat wist te ontwijken, dan kwam er nog steeds "rustige" muziek uit de "lantaarns".

Op zich hadden we zo langzamerhand wel een beetje genoeg tempeltjes en pagodes gezien, dus zijn we al relatief snel weer weggegaan. We hebben nog de Pearl Market bezocht. Hier worden, zoals de naam al doet vermoeden, veel parels verkocht, maar ook souveniers. Ook hier werden we (vooral Joline) weer kriegel van al die verkopers die ons achterna wandelden. Arnout vindt het nog steeds meevallen in vergelijking met Egypte.

Gisteren zijn we naar de Verboden Stad geweest. Deze bleek maar half verboden, want de andere helft mochten we gewoon bezichtigen! ;) We zijn eerst met de metro naar de hoofdingang gegaan. Hierdoor liepen we netjes met de mensenmassa mee van enorme pleinen naar steeds kleinere ruimtes. In de verboden stad zijn 9999 ruimtes zeggen ze, maar dat zal wel niet precies zijn, want dit getal staat voor oneindig en dat vinden de chinezen natuurlijk weer mooi symbolisch. Wel stond er ergens dat er meer dan 9000 kamers zijn, dus al met al toch veel te veel om te bezichtigen. We zijn ook nog in de Garden of Tranquility geweest, wat binnen de Verboden Stad ligt. Je moest er dan wel extra voor betalen, maar hierdoor was het wel lekker rustig en het was het zeker waard. We hebben hier ook uitgevonden dat ijsjes in China anders zijn, maar dat katten net zo lief zijn. Arnout moest nog wel even het goede voorbeeld geven aan de Chinezen, door WEL lief te zijn voor de kat, in plaats van 'm te plagen. :) Dat voorbeeld werkte goed.

We zijn richting het hostel gewandeld via het Jingshan park (waar we al eerder zijn geweest), waar we onderweg naar een heel goed restaurant zouden gaan (volgens het Lonely Planet boek en een eerdere ervaring van Joline). Jammer genoeg bleek het restaurant niet meer te bestaan. Dus zijn we naar een restaurant gegaan die we al kenden en we goede ervaring mee hadden. Het eten was wederom lekker (hoewel erg scherp, maar daar raken we aan gewend).

Vandaag hebben we weer een rustdag, want morgen gaan we op de Dragon Cloud Mountain hiken :D. Dus we hebben gezorgd dat we alle inkopen eindelijk binnen hebben en we hebben alvast onze tassen zo ver mogelijk ingepakt (het past net ;)).

Het aftellen is begonnen.

• 12 Oktober 2013 - 10:19

Joline Roemers:

P.S. Extra veel foto's, zoals gevraagd :)

• 13 Oktober 2013 - 01:16

Lily:

Mooie foto's. Maakt nog meer nieuwsgierig ;-)

groet'n

Lily