Nog een beetje winter - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Nog een beetje winter - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Nog een beetje winter

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

18 Januari 2009 | Zweden, Stockholm

He dacht ik in nederland dat ik nu toch echt geen sneeuw meer zou zien, het was hier immers warmer dan in nederland, ben ik hier net 3 dagen gaat het sneeuwen. Gisternacht heeft het ietsje gesneeuwd en dus was het vandaag her en der een beetje wit..

Maar laat ik eerst eens even over gister vertellen (iets met chronologische volgorde...)

Nadat ik (natuurlijk) veel te lang met Arnout had zitten kletsen (heerlijk is dat skype en msn...) heb ik maar lekker een hele ochtend uitgeslapen. Dit kostte nog moeite genoeg want niet alleen laten mijn gordijnen veel licht door (en langs) maar ook gingen mijn huisgenoten prompt al om 10 uur 's ochtends lawaai schoppen. Maar goed ik had inmiddels wel een heerlijk warm dekbedje dus dat blijven liggen dat lukte best goed.

Toen toch maar eens uit bed gegaan en toen ben ik naar de stad gewandeld waarbij ik onderweg nog de beroemde Kungsportbrygg en de Kungsportplats heb bekeken. Hier heb ik een grote fantasy-bookstore gevonden met ook nog allemaal spelen, waar ik me dus wel even heb vermaakt en waar ik eventueel altijd nog mijn boekenvoorraad kan gaan aanvullen. Toen ben ik verder gewandeld door de hele stad om via de Kompassen, een winkelcentrum met 20 winkels met mode speciaal voor jongeren (lees ik hier net), uit te komen in Nordstan het grootste winkelcentrum van Göteborg. Ik lees net dat ze hier 175 winkels onder 1 dak hebben. Nou had ik al het vermoeden dat meer dan de helft nog niet had gezien maar nu weet ik zeker dat ik misschien net een kwart heb gezien... Hier kwam ik op het lumineuze idee iets te eten te zoeken, ik had namelijk besloten onderweg met een broodje te lunchen.. Toen ik echter een chinees (lunch)buffetje tegen kwam, met uitzicht op de centrale hal van Nordstan, kon ik hier toch echt niet aan voorbij komen (MMMMMMmmmmmm....). En zo hoefde ik 's avonds alweer niet voor mezelf te koken.

Toen het donker werd ben ik toch langzamerhand maar eens terug gegaan. Ik was namelijk mijn kaart vergeten en wilde dus niet zo laat zijn dat ik aan niemand meer de weg zou kunnen vragen (het is koud dus iedereen gaat op tijd naar binnen). Dit bleek gelukkig niet nodig te zijn.

Vandaag heb ik heerlijk rustig aan gedaan. Ik dacht hier vlakbij naar een leuk stadpark te wandelen (ik wilde sneeuwfoto's maken), maar dat bleek een pretpark te zijn waardoor ik daar niet naar binnen kon :(. Toen heb ik maar een rondje rond het grote congrescentrum gewandeld waarbij ik ook nog een lidl-achtige winkel ontdekte (gelukkig, want boodschappen zijn hier best duur...). Dus ben ik weer met twee veel te zware tassen de berg opgeklauterd (het wordt een gewoonte:S). Toen heb ik nog een tijdje gezellig met Suzanne (ook een Erasmus-studente, alleen dan voor een heel semester) gekletst. En nou moet ik nog steeds m'n artikel lezen voor morgen :S:S. Toch maar 's doen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 10886

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: