Botanische tuinen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Botanische tuinen - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Botanische tuinen

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

01 Februari 2009 | Zweden, Stockholm

Vandaag was het zulk heerlijk zonnig weer dat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om binnen te blijven zitten. Ik ben naar de botanische tuinen gewandeld (schijnbaar heel beroemd, prijswinnend en nr 4 op de lijst van must-sees in Göteborg). Ondanks het lekkere zonnetje was het -2oC en voelde het best frisjes aan. Omdat ik geen zin had op de bus te wachten ben ik maar gaan lopen en aangezien ik mn kaartje thuis had laten liggen heb ik maar wel de buslijn gevolgd... Wat resulteerde in twee keer de bus voorbij zien komen waar ik veel sneller mee was geweest, maar gelukkig ook in hele mooie uitzichten. In de botanische tuinen was alles nog een beetje in een winterslaap waardoor er buiten vooral veel kou te zien was.

Ze hadden binnen echter (in een grote kas) verschillende tuinen ingericht met oa (sub)tropische orchideen, een tropische kas met een paar palmen enzo, Amarylissen, een hele kastuin met een heleboel cactussen enzenz, echt supermooi. De bloemenstand op mn camera blijkt leuke foto's te kunnen maken, alhoewel het een heel werk was om de lens lang genoeg schoon te houden voor een foto.. Mijn camera vond de temperatuursverandering van -2 oC naar 20-25 oC namelijk niet echt grappig.

Zoals gezegd was het buiten vooral wintersfeer, bevroren vijfers, vlagen sneeuw her en der en weinig planten die er mooi uitzagen (duh das de winter...). Maar ik kan me zo voorstellen dat het er heel erg prachtig moet zijn als alle bloembedden ook nog bloeien. Wel kon je heel leuk een grote rotspartij beklimmen. Hierbij vroeg ik me meerdere keren af of ik nog wel op het toegestane gedeelte was, wat dan prompt even later door de aanwezigheid van een bankje (en wat voetstappen) werd bevestigd. Uiteindelijk had ik een prachtig uitzicht over Göteborg (zie de nieuwe banner). Nou ja toen koppig weer naar huis gewandeld via een zelf verzonnen, achteraf gezien wel kortere, maar nog steeds niet de kortste route. Dus nou kan ik lekker met de beentjes hoog want anders gaan mn voeten en benen dienst weigeren en dat zou natuurlijk lastig zijn...

  • 01 Februari 2009 - 17:43

    Gerwi:

    Dat ziet er heel goed uit, hebben we straks wel tijd genoeg als we bij jou zijn?
    Spreek je zo nog wel even via Skype
    Tot zo

  • 03 Februari 2009 - 20:56

    Soubhik:

    Hmmz... dat een lens zo'n grote temperatuursverandering niet leuk vindt, doet me denken aan m'n FTV tentamen... nog altijd weet ik niet hoe lang je zo'n ding in een stroom van droge lucht moet houden :P
    Veel plezier daar nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 10888

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: