3 weken alweer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu 3 weken alweer - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

3 weken alweer

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

07 Februari 2009 | Zweden, Stockholm

Donderdagochtend ben ik zoals gezegd weer in de cleanroom geweest. Het ets apparaat was een groot gaaf apparaat wat met hoge nauwkeurigheid doet wat wij arme chemiestudentjes altijd met de natte vinger zelf proberen te bereiken. Het etsen ging zo dan ook een stuk relaxter. Onder het mom van stop je wafer in het apparaat, voer wat parametertjes in en zak onderuit (na nog even naar de gave plasmakleur in de reactiekamer te hebben gekeken). Ok het daarna verwijderen van de photoresist ging lekker relaxed (stop de wafer in een ultrasoonbad en ga op de pc een puzzeltje zitten doen). Nadat ddit harde werken er weer op zat heb ik geprobeerd nog wat te doen te verzinnen. Toen ik later echter bij Yifeng kwam wist hij ook even niet meer wat ik kon gaan doen. Toen heb ik maar een student-versie van ANSYS gezocht en nou ga ik proberen of ik daar een model in kan maken. Op hoop van zegen dan maar want PhDs krijgen normaal een paar maanden de tijd voor zoiets en zoveel tijd heb ik natuurlijk niet. Yifeng keek dan ook erg verbaasd toen ik dit voorstelde, maar volgens mij kwam dat ook omdat ik uberhaupt voorstelde dat ik wat zou doen terwijl hij net had gezegd dat ik mocht gaan zitten afwachten.

's Avonds ben ik gezellig met Suzanne uit eten geweest (om te vieren dat we hier al drie weken zijn besloten we onderweg). Eerst wilden we naar een italiaan gaan, maar uiteindelijk werd het toch de aangrenzende pub, waar we allebei heerlijke patat (met hamburger/visburger) hebben gehad. Vervolgens zijn we nog eens op ons gemak door de winkelstraten gewandeld om daarna toch maar richting huis te gaan.

Nadat ik gister weer heel rustig aan heb gedaan (alweer niet lekker, geen idee wat dat toch is :S ) had ik vandaag besloten dat ik beter moest zijn. Dit leverde jammer genoeg wel enkele duizelingen op onderweg, maar goed dat moet dan maar... Ik wilde namelijk naar de vlindertuin/palmenkas/rozenkas die vlak bij het centrum ligt. Dit is niet zover lopen dus ik ging vol goede moed op weg. Jammer genoeg kwam ik er halverwege achter dat ik mijn SD-kaart nog in mn laptop had zitten wat de weg naar de tuin toch wel even ietsje langer maakte. Onderweg heb ik nog een paar (veeeeeeel te dure chocolaatjes gekocht bij 'La Melodie du Chocolat' een erg leuk winkeltje :). Daarna bleken de kassen alleen op werkdagen open :S wat ik dan weer niet goed snap want dan werkt iedereen toch? Nou ja toen ben ik maar door het centrum gaan slenteren (wat ik nou ook al flink begin te kennen). Her en der heb ik me nog vergaapt aan wat ze hier mode noemen (iets dat het midden houdt tussen een gordijn en het galagewaad van Ron in HP4). Verder kwam ik er nog achter dat Lush (een winkel/concept dat mij al eens uitvoerig is uitgelegd door Eef), die in heel nederland 6 vestigingen heeft, hier in Göteborg 2 vestigingen heeft.

Om de dag nog even goed af te sluiten besloot ik naar de science fiction boekhandel te gaan (waar ze net zoveel fantasy als scifi hebben;) ) zie http://www.sfbok.se/div/butiker.asp . Ik heb mijn boek namelijk inmiddels al wel uit en mijn borduurkussen af (is gaaf geworden), dus ik had wat nieuws nodig ;) Toen heb ik uit pure, ontbaatzuchtige opoffering meteen maar twee boeken gekocht :P. Dit kostte eigenlijk nog best wel moeite met zoveel goede fantasyboeken bij elkaar ;) Dus daar ga ik nu maar eens lekker in beginnen :D


  • 08 Februari 2009 - 13:48

    Soubhik:

    Stage is hard werken he ;) En succes met Ansys, ik heb nog nooit iemand gehoord die dat programma (overigens supertof schijnbaar) binnen enkele dagen onder de knie had!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 10882

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: