Het leek zo goed te gaan.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Het leek zo goed te gaan.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Het leek zo goed te gaan..

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

16 Februari 2009 | Zweden, Stockholm

Zo! Dat is alweer veel te lang geleden! Maar ja ik heb zo'n rustig weekje gehad dat er ook weinig te vertellen valt...

Ik heb eigenlijk de hele week heerlijk rustig aan gedaan. Ik heb een aantal ANSYS tutorials doorgewerkt waardoor ik inmiddels weet hoe ik een schuur kan bouwen in ANSYS ;) erg nuttig...

Maandag hebben Yifeng en ik de hele middag in de cleanroom gewerkt. Het leek alsof de chip heel goed ging lukken :). De allignment was goed (wat nog wel eens wil mislukken) en toen we enigszins de procedures hadden bijgesteld zagen de capillairtjes er zowaar goed uit. Jammer genoeg vond Yifeng het niet nodig om hier al fotos van te maken omdat we nog een stap te gaan hadden. Na deze stap zouden we met de SEM (geavanceerder dan een gewone microscoop voor wie dat niet weet) fotos gaan maken. Maar ja die ene stap nog he.. Bij het etsen (=die ene stap) ging het mis waardoor het hele substraat niet meer bruikbaar is :S . Nou moeten we opnieuw beginnen, maar ja het etsapparaat is kapot (ik krijg er niet helemaal hoogte van of dat is doordat ons etsprogramma mis ging of dat ons etsprogramma mis ging omdat het apparaat kapot was...:S ).

Nou is het dus maar wachten totdat we weer aan de slag kunnen. Nou ja ik moet eerst morgen nog presenteren (en opponeren) voor de groep studenten die officieel hetzelfde vak volgen als ik (wie die manier van administratie bedacht heeft: heel erg bedankt... ahum) En dan overmorgen komen de versterkingstroepen :D Deze week dus weer een lekker rustig weekje.

• 17 Februari 2009 - 07:44

Miriam:

Hey joline,
    Balen dat het niet lukt. mijn stage regelen lukt voor geen meter :S. Misschien wordt het voor mij gewoon NL, met tijdens mijn afstuderen een lange vakantie :)
    Liefs,
    Miriam

• 19 Februari 2009 - 10:08

Maisha Verhoek:

hey joline, ik had heel romantisch voor valentijnsdag valentijnschocola gehaald, waarvan ik zelf heel onromantisch bijna alles had opgegeten *oeps*. Maar Ernst vond het niet zo erg hahaha! Wel leuk dat je nu iedereen op bezoek hebt :-) ik vond het aan de ene kant heel leuk maar aan de andere kant mis ik Ernst nu nog meer...