Op de helft - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

02 Maart 2009 | Zweden, Stockholm

Schandalig! Het is alweer twee weken geleden... Hoog tijd voor een stuk(je). Nou ik zal er eens goed voor gaan zitten (ik raad jullie hetzelfde aan, want er is veel gebeurd ;)) Eens even denken ik was bij maandag 16 februari blijven steken...

Die dinsdag (17 februari dus) had ik 's middags presentaties. Zelf moest ik als eerst opponeren bij iemand anders en als laatste presenteren. Wat inhield dat toen ik eindelijk, 3,5 uur later, aan de beurt was iedereen totaal gaar was. Op een persoon na want die was overtuigd dat ik ergens dom bezig was en dat hij het beter wist. Zelfs het feit dat de hele zaal inclusief begeleider me wel snapte overtuigde hem er niet van dat het toch wel eens zou kunnen werken zoals ik zei :s. Maar goed de rest vond mijn presentatie kennelijk wel goed (maar misschien kwam dat enthousiasme ook door het feit dat we toen naar huis konden of misschien telde het zelfs wel mee dat ik de enige vrouw van de 18 aanwezigen was....) Nou ja we zullen het nooit weten..

Toen dat eindelijk achter de rug was kon ik me verheugen op de volgende middag toen Arnout, Han, Gerwi, Karina en Jaco op bezoek kwamen. Gedisciplineerd als ik natuurlijk ben *ahum* heb ik eerst 's ochtends nog in de cleanroom gewerkt. Waarna het nog precies lukte om hun kamersleutels op te halen en op tijd bij het centraal station te zijn... Daar hadden we namelijk afgesproken omdat me dat anderhalf uur en 15 euro scheelde... Het was echt heerlijk om iedereen weer te zien. Met de zware tassen (maar een paar, maar toch...) zijn we toen dwars door Nordstan gebanjerd op weg naar de bus (klinkt als en heel eind, is eigenlijk maar 5 minuutjes). Onderweg bleken de twee Macs en de Burger King en de pizzaboer toch te verleidelijk dus na een korte stop bij de Mac waren we precies op tijd bij de bushalte. Met zijn zessen bleek mijn kamer toch wel aardig aan de kleine kant te zijn (duh 12 m2) en de grote tassen (die half gevuld bleken te zijn met profiand voor mij :D)hielpen ook niet echt mee. Dus toen zijn we maar eens even bij het hostel de boel gaan verkennen. Terwijl de rest daar aan het settelen was hebben Arnout en ik het avondeten verzorgd. Waarna we (een klein eindje maar ;)) naar een observatorium zijn gewandeld, waar echter niets te observeren viel omdat het bewolkt was en bovendien flink vroor. Wel kregen we hier leuke uitleg over sterren en stuff (niet dat we niet allemaal het meeste al kenden en de twee natuurkundigen en ikzelf (iets met atoompjes...) de rest niet ook wel bij elkaar konden vertellen, maar goed het was toch een leuk uitstapje) Op de terugweg hebben we toch maar de bus genomen hoewel het echt niet zo ver was hoor ;) (a)

Donderdag moest ik nog weer even aan het werk. Maar op de een of andere manier, die me nu nog niet duidelijk is, had ik door een spraakverwarring voor elkaar gekregen dat ik Arnout de cleanroom mocht laten zien (van binnen dus :D) waardoor mijn dag eigenlijk lekker kort werd en gevuld met leuke dingen. Verder heb ik de rest ook even mijn werkplek laten zien. Waarna we naar een chinees hier vlakbij zijn gewandeld (door de sneeuwbuien) waar we heerlijk hebben gegeten.

Vrijdag zijn we met z'n allen (jaja ik had ook vrij :D) naar het Universeum geweest. Dit is een supergaaf museum met ingebouwde jungle en aquaria en belevenisdingen echt heel gaaf!! (Voor geinteresseerden http://www.universeum.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=3&Itemid=19 ) Hier hebben we ons uren vermaakt met de dieren, natuur, puzzels, spelletjes en de vrachtwagen (he Arnout?). Lekker pizza eten op mijn kamer veranderde in een halve kamerschoonmaak toen Karina (wie anders ;)) een glas met limonadesiroop vakkundig op de grond kapot wist te gooien ;) Toen Arnout ook zijn hand nog brandde aan de oven was de avond helemaal geslaagd...

Zaterdag had ik bedacht dat we mooi naar HET uitzichtspunt van Göteborg konden gaan, de Lipstick. Laat deze nu klaarblijkelijk in het weekend dicht zijn :S dus wij weer rechtsomkeerd! Gelukkig hadden we onderweg nog wel even met z'n allen in de fantasy bookshop en bij de VVV gesnuffeld wat een hele hoop goed maakte. Toen zijn we met de bus naar de universiteit gegaan waar we even een heerlijk broodje hebben gegeten om vervolgens nog net even de bus naar de botanische tuinen te missen... Ondertussen begon het lekker te sneeuwen. We zijn dus eigenlijk helemaal niet de botanische tuinen in geweest, daarvoor was het weer echt niet te doen. De (sub)tropische kassen daarentegen waren een groot succes ;) Na nogmaals de sneeuwbuien te hebben getrotseerd zijn we in een grieks restaurantje beland met een erg interessante muurschildering ;), waar we overigens heerlijk hebben gegeten. Buiten ontwikkelde de sneeuwbui zich inmiddels tot een sneeuwstorm, dus toen we eindelijk naar de bus waren geploeterd hadden we eigenlijk niet zoveel zin om uit te stappen en aangezien je iets van anderhalf uur ofzo in de bus mag blijven zitten op hetzelfde kaartje dachten wij zo een mooie alternatieve Göteborg-by-night-tour te hebben. Jammer genoeg helpen de übervieze ramen door alle sneeuw en neerslag en de verlichting in de bus niet echt bij het hebben van uitzicht... Maar het was wel een hele belevenis! Door de sneeuwstorm kon de bus namelijk haast niet wegkomen bij bushaltes en stoplichten en durfde de chauffeur niet meer op een helling te stoppen omdat hij bang was dan niet meer weg te komen hahaha... We werden er dus op een alternatieve halte (stukje vlakke weg) uitgegooid, vlakbij mijn kamer. Na nog even gezellig te hebben nageborreld in het hostel wist ik onderweg toch nog even flink onderuit te gaan (en op dat moment was ik niet eens gek aan het doen ;)) waar ik overigens nu nog een beetje last van heb (mn enkel alweer:(), waarna Arnout en ik ons nog kostelijk hebben vermaakt toen een buschauffeur hiervoor wel op de helling stil moest gaan staan en vervolgens bijna 45 minuten bezig was om weer (alleen) weg te komen...

Zondag was het na het ontbijt jammer genoeg alweer tijd om richting station te gaan waar ons een zwaar afscheid wachtte :( Onderweg hebben ze nog veel belevenissen gehad met een vrouw die onwel werd in het vliegtuig.. ik daarentegen trakteerde mezelf op een game en een burger en wandelde door het zonnetje (dat nu natuurlijk wel weer scheen voor het eerst sinds een week..:S) naar mijn stille lege kamertje.. (hahahaha wat klinkt t zielig ;))

Maandag ben ik weer druk aan het werk geweest in de cleanroom samen met Yifeng die al net zo duf was want die was het hele weekend naar zijn vriendin in Stockholm geweest. Dinsdag, woensdag en donderdag was ik ziek (zo beroerd als een kat:() waardoor ik jammer genoeg (kwam ik later achter) een grote meeting met allemaal partners van de vakgroep (denk IBM, Thales,... en wat universiteiten) heb gemist. Vrijdag kon ik echter bij toeval bij een ingelaste meeting zijn met nog een paar van deze mensen (de vlucht van die van IBM was gecanceld) wat wel leuk was want toen werden er presentaties gehouden die ook via conference call en alles werden verspreid, dat had ik nog nooit meegemaakt...

Dit weekend heb ik weer lekker rustig aan gedaan, mezelf getrakteerd op een paar boeken (boek uitverkoop bij de fantasy bookshop :D:D), dat soort dingen.

Vanochtend moest de hele vakgroep bij elkaar komen voor een progressmeeting waarin iedereen moest presenteren. Dit bleek een meeting met een vakgroep (ook van Johan?) uit Shanghai te zijn. Waardoor ik nu ook zelf m'n eerste presentatie via conferencecall heb gegeven :D. Johan vroeg zich nog af of ik dag en nacht ging werken zoveel als er nog in de planning staat :S Nou ja we zullen zien wat het wordt.. deze week nog in de cleanroom werken, eventueel volgende week ook nog een dag en dan kan ik zelf aan de slag met de tests.. (Na natuurlijk eerst weer de nodige uitleg)

Goed dat was het wel zo ongeveer.. Een beeeeeetje aan de lange kant *ahum* maar ik hoop dat jullie het wel leuk vonden!


  • 02 Maart 2009 - 18:01

    Gerwi:

    Wat hebben we het leuk gehad met z'n zessen en we hebben toch wel veel gedaan en gezien he?!
    En leuk voor jou die presentatie via conference call!
    Groetjes en tot horens.

  • 02 Maart 2009 - 18:21

    Karina:

    En bedankt he ;P

  • 04 Maart 2009 - 07:06

    Mais:

    Hey Joline, wat een leuke foto's toch weer!!! Gaaf hoor dat je zoveel mag presenteren, ik weet niet eens of ik uberhaupt nog moet presenteren :-S En de lipstick, wat een aparte naam voor een uitkijkpunt... gezellig om de familie op bezoek te hebben, mijn moeder komt me ook opzoeken van zaterdag tot woensdag en daar kijk ik ook ontzettend naar uit!
    Liefs, Mais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: