Stage in Zweden - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Stage in Zweden - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Stage in Zweden

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

06 Januari 2009 | Nederland, Hengelo

Hallo allemaal,

Nog even en het grote avontuur gaat beginnen.. Ik ga op stage! Jaja de meesten geloofden er al niet meer in, maar het gaat nu toch echt gebeuren.

Volgende week donderdag vertrek ik naar Zweden, Göteborg om precies te zijn. Daar loop ik iets meer dan 3 maand stage aan het MC2 instituut in de vakgroep van Prof. Liu.

Nadat de voorbereidingen eerst supertraag gingen (ik ben ook nog maar een jaar bezig om mn stage in het buitenland te regelen:S) ging het de afgelopen maand ineens heel snel. Opeens had ik alle benodigde handtekeningen, een opdracht, een beursaanvraag, een kamer en alle andere benodigdheden verzameld en kan dus vertrekken. Mijn vertrek moest nog wel een weekje uitgesteld worden omdat mijn housing contract niet eerder in kon gaan, maar dat mag 'm de pret niet drukken, want wat is nu een weekje op een heel jaar?

Ik moet zeggen hoewel het huidige siberie in onze achtertuin er prachtig uitziet en Arnout nog maar net terug van vakantie is, heb ik toch best wel zin in dit (voor mij best grote) avontuur.
Ik heb een kamer in Göteborg met een keuken en douche die ik met twee anderen moet delen (good old-fashioned studentenhuisvesting dus)
Mijn opdracht valt onder het project 'Development of CNT based micro cooler integrated with temperature sensor' en hier vertel ik jullie later nog wel meer over aangezien ik momenteel zelf ook nog niet echt weet wat ik kan/mag/ga doen. Wel weet ik dat ze voor het groeien van de carbon nano tubes (CNTs) eerst nog even een apparaat in elkaar moeten zetten, dus laten we hopen dat dat geen extra vertraging gaat opleveren.

Ook wel jammer is dat ik nu de laatste paar badmintonwedstrijden en een heleboel toernooien ga missen. Hoewel die ene week vertraging vanwege het housing contract er voor zorgt dat ik nog maar drie wedstrijdjes mis, vind ik het toch wel jammer dat ik er niet bij ben als ons team hopelijk kampioen wordt (we staan er goed voor maar you never know...). Ook het gluttel is dit jaar niet voor mij weggelegd :( en dus moet Arnout op zoek naar een andere mix-partner ;)

Nou ja, anyway ik vind het allemaal wel spannend en ik zal proberen jullie regelmatige op de hoogte te houden.

Groetjes

Veel plezier in Zweden!

• 15 Januari 2009 - 19:14

Mais:

Hey Joline,

Bevalt het een beetje in Zweden? M.a.w., wordt je wel een beetje goed opgevangen/begeleid of is het net zo pauper als bij mij?