Soms zit t mee... (en soms...:S) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Soms zit t mee... (en soms...:S) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Soms zit t mee... (en soms...:S)

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

15 Januari 2009 | Zweden, Stockholm

Hey allemaal,

Na een lange dag lig ik nu heerlijk lekker op mn bedje met de laptop naast me.

De dag begon vanochtend al heel vroeg voor ons met een wekker die al om 5 uur afging :S Natuurlijk zijn we nog even heerlijk blijven liggen waarna het vertrek precies om 6 uur was (zoals gepland :) ) De reis ging zo lekker voorspoedig dat we, zelfs ondanks de dubbele aanloop (die nodig was om het juiste parkeerterrein te vinden), nog even heerlijk een kopje koffie hebben gedronken op het vliegveld van Münster. Nadat de douane mijn laptop nog even heeft besnuffeld (met een gaschromatograaf om te checken of ik geen terroristische neigingen heb) ging de rest van de reis eigenlijk zeer voorspoedig, ware het niet dat we boven/op Berlijn vertraging hadden vanwege de aanwezige mist.

Op Göteborg airport begon alles ook gesmeerd, totdat ik ging pinnen. Bij de pinautomaat bleek, na vele pogingen en een wanhopige blik over mijn schouder, dat de Zweden schijnbaar hun pasjes altijd op de kop in de pinautomaat stoppen :S:S Anyway toen ook dat misverstand uit de weg was geruimd leek er niks meer tussen mij en Goeteborg te staan.. Totdat (na de halve rij te hebben gewacht) bleek dat je bij deze bus alleen met creditcards kan betalen... Dus ben iki met de halverij wachtenden naar binnen gesjeesd om bij het souvenirshopje een kaartje te kopen, waarna Göteborg dan toch echt in zicht kwam.

Iets voor twee stond ik dus verdwaasd om me heen te kijken naar welke tram/bus ik moest nemen en hoe aan de kaartjes te komen.. Gelukkig werd dit na een beetje vragen snel opgelost en had ik zelfs nog 30 seconden over om in de juiste bus te stappen (lees springen). Na een keer overstappen kon ik uitstappen bij een halte zo'n 300 meter van het kantoor waar ik mijn sleutel moest ophalen. Jammer genoeg was dat dan wel weer allemaal bergopwaarts, maar dat mocht 'm de pret niet drukken want ik had inmiddels ruim een uur over om mijn sleutels en het Erasmus pakket op te halen, dat zou toch ruim voldoende moeten zijn. Niet dus want het vrouwtje dat over de contracten en sleutels ging deed er bij een meisje voor mij een uur over voordat alles eindelijk was geregeld en toen ging ze nog een hele tijd bellen ook:S:S Nou ja ik heb dus nu nog geen dekbed en dat soort handige dingen, maar dat komt morgen wel weer. Wel ontmoette ik hier een nederlands meisje uit Delft die hier drie huizen verderop een kamer heeft, stom toevallig.

Vanaf dat kantoor moest ik eerst weer bergafwaarts om vervolgens dezelfde berg nogmaals te beklimmen en dan aan de andere kant weer af te dalen (goed voor de conditie, niet voor de koffer want er liggen overal kleine kiezeltjes die de wieltjes niet leuk vinden)

Omdat ik toch dat Erasmuspakket niet op kon halen heb ik eerst maar een beetje uitgepakt om vervolgens te voet (meer dan een half uur lopen) naar het internet-registratie-bureautje te lopen. Ik had verhalen gehoord over dat je daar eindeloos kan zitten wachten enzo, maar gelukkig viel het voor mij mee. Bovendien heb ik nog even met een stel franse kerels gekletst die tegelijk met mij zo lang op de sleuteloverdracht hadden zitten wachten, dus al-met-al ging de tijd toch nog snel.

Göteborg ziet er erg leuk en gezellig uit en ook de campus (jaja die heb ik ook al even verkend) ziet er opgeruimd en vrolijk uit. In mijn kamer miste ik gordijnen dus die ben ik, nadat ik even bij de Mac had gegeten (je moet toch wat zonder pannen ;) ) wezen shoppen bij een soort van V&D. Nou heb ik tenminste niet zo'n gapend gat in mn kamer (en overburen die naar binnen gapen). Op de terugweg bedacht ik me dat ik ook eigenlijk niks te eten en drinken had. Dus ben ik naar de 7-eleven geweest. Aangezien die niet een volledig assortiment hebben moet ik mij dus nu behelpen met cola en oreo-koekjes -arme ik ;)-.

Na nog even uitvoerig het internet te hebben getest, ga ik nou zo lekker slapen. Morgen ga ik naar de prof en dan krijg ik te zien waar ik aan/mee mag werken de komende paar maand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Stage

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Vakantie! :D:D

11 April 2009

Bijna klaar :D

28 Maart 2009

Komt er eindelijk schot in?

19 Maart 2009

En maar weer wachten...

11 Maart 2009

PPffff mislukt :(
Joline

Actief sinds 06 Jan. 2009
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 10932

Voorgaande reizen:

24 November 2014 - 15 December 2014

India

23 September 2013 - 14 Oktober 2013

China

15 Januari 2009 - 24 April 2009

Stage

Landen bezocht: