Let it snow.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Let it snow.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Let it snow..

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

23 Januari 2009 | Zweden, Stockholm

Goed het is alweer vrijdag, de eerste week is voorbij en wat ik nou eigenlijk al gedaan heb? Nou ja een boel geregeld en gewacht en het een en ander verkennen, maar verder nog niet echt veel. 'ns even denk waar was ik...

O ja dinsdag. Dinsdag heb ik eigenlijk niet zo heel veel uitgevoerd. Ik heb de halve dag heerlijk door Göteborg gebanjerd om foto's te maken van Chalmers en mijn kamer en mijn omgeving enzo. Verder ben ik mijn kamerevaluatie maar eens gaan inleveren. Omdat ik het maar niet warm kreeg in mijn kamer en het soms gewoonweg waaide:S heb ik een afspraak gemaakt met iemand van de Studentböstader. En ik ben nog heel even -zonder resultaat- op zoek geweest naar artikelen voor mijn opdracht.

Woensdag kwam ik er achter dat ik toch echt niet bij artikelen kon komen, zelfs al zij de UB (univesiteits bibliotheek voor wie dat niet weet) dat ik wel toegang had. Dus heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar de informatiespecialiste van CT. En toen begon het wachten weer... Ik was namelijk extra vroeg opgestaan omdat die kerel van de studentböstader al om 10 uur zou komen, en dan wilde ik al lekker druk bezig zijn. Toen ik om kwart voor elf dat mailtje had verstuurd dacht ik van dan komt zo ddie kerel mijn ramen checken en dan kan ik de rest van de dag doen en laten wat ik wil.. Na nog 2 uur wachten moest ik toch echt naar de universiteit naar mijn coordinatrice hier. Dus onderweg even langs de studentböstader, daar bleek die kerel helemaal nooit die afspraak te hebben gezien. Of ik om 2 uur thuis was. Ja hoor is goed. Dus ik snel naar die coordinatrice, die het weer niet met Rik eens was en die er op stond dat ik wel voor een vak inschreef want anders was ik geen student en kreeg ik dus ook geen internet access enz. Dus nou ja toch maar ingeschreven voor dat ene vak wat Johan speciaal voor mij zou gaan aanpassen. Hier had inmiddels echter al wel de introductie van gemist :S Ook moet ik nu dus voor een hele groep zweedse studenten gaan staan presenteren :S. Maar goed op de terugweg nog even naar de Willys (schijnt DE studentensupermarkt voor onze buurt te zijn) en dan maar weer snel terug. Die kerel heeft de helft van de tochtstrips vervangen en ik moet zeggen het is nu zowaar lekker in mijn kamer en ik heb niet meer elke middag/avond mijn fleecedekentje nodig om het warm te hebben. Gelukkig kon Hanneke Becht mij vertellen dat ik niet bij die artikelen kwam omdat mijn VPN niet goed was ingesteld.

Gister was ik een beetje ziekig/hangerig, ik ben hier telkens zo moe:S ik snap er helemaal niks van. Ik doe niks en toch slaap ik bijna de halve dag:S maar goed met gister een beetje extra hangen en ietsje minder eten gaat het vandaag alweer een stuk beter. Ach en het is bijna weekend. Wel heb ik nog even de VPN gefikst en wat literature gezocht, maar toen had ik zo'n hoofdpijn dat ik toch maar achter dde laptop weg ben gegaan. Wat wel als bijkomend voordeel had dat mijn borduurkussen (een mooi steigerende zwarte hengst) flink opschiet (wat een bejaardenhobby of niet?;)). Verder ben ik me gisteravond nogmaals gaan registreren en deze keer was het met twee klikjes, twee printjes en een foto voor elkaar (en daar ben je dan een half uur voor onderweg...) Nu heb ik dus eindelijk mijn Chalmers ID en kan op de campus dus ook op internet en de computers.

Dus ben ik vandaag vol goede moed naar MC2 gegaan (pas iets voor half 9 want ik had moeite met opstaan) om vervolgens hier bijna een half uur voor de deur te kunnen staan/zitten. Er was namelijk nog niemand om mij de deur open te doen. De eerste die aankwam bleek ook mijn pasje voor de deur te hebben dus in het vervolg kan ik zelf naar binnen:D. De masterstudent naast me (een Pers) wil de hele tijd kletsen en was heel verbaasd toen bleek dat ik gewoon al een work plan heb. Hij is namelijk al maanden in Zweden (heeft eerst een paar colleges gevolgd) en heeft het nog steeds niet voor elkaar dat hij weet wat hij kan gaan doen. (Het begint een beetje op het verhaal van Maisha te lijken:S) Ook was hij geloof ik verbaasd dat ik wel literatuur aan het zoeken/lezen ben want mijn begeleiders hadden immers eerst gezegd dat er geen verdere literatuur nodig was. Maar ja ik wil hier natuurlijk wel een leuke, nuttige opdracht doen, dus ik wil wel (op z'n minst een beetje) aan het werk blijven.

Dus tot zover mijn SOGgen, laat ik weer eens een artikel gaan lezen. Zometeen is het alweer lunchpauze (om 10 uur was net een koffiepauze met cake voor de hele groep) en naar het schijnt gaat dan bijna iedereen ergens buiten eten (Of ik ook mee ga werd mij gevraagd...Geen idee, ik zal het maar eens proberen...)

O ja sinds vannacht ligt er hier weer sneeuw, gelukkig is het nog niet weer zo glad als laatst en levert het dus vooral leuke plaatjes op (kan er jammer genoeg haast geen foto's van maken want als ik buiten ben is het donker/schemerig)

• 23 Januari 2009 - 09:53

Maisha:

Mooie werkplek hoor :-) Ga je nog iets bekijken/bezoeken dit weekend?

• 23 Januari 2009 - 10:06

Miriam:

Hey, jammer dat je nog niet heel veel hebt gedaan en vooral van het kastje naar de muur werd gestuurd. Ik heb vanochtend (na bellen) contact gehad met Akzo. Hij is nu voor mij aan het kijken in Denemarken, want hij zag het wel zitten dat ik stage kwam lopen.

• 23 Januari 2009 - 18:43

Soubhik:

Die werkplek is al een stuk beter dan de mijne! En ja, als ik je verhaal zo lees kom je na 3 maanden terug met het gevoel: wat heb ik nou gedaan allemaal?... Iig, nog heel veel succes, nu kun je tenminste iets doen (literatuur opzoeken, gebouw binnengaan ;))