Toch maar een museumpje? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu Toch maar een museumpje? - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Joline Roemers - WaarBenJij.nu

Toch maar een museumpje?

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg Joline

24 Januari 2009 | Zweden, Stockholm

Gister bleek het lunchritueel te bestaan uit met zijn tweeën naar het bakkertje te lopen dat ik toevallig mijn eerste dag al had ontdekt en vervolgens er veel te lang over doen om dit op te eten... om 5 uur had ik er genoeg van, zo goed als iedereen was toch al naar huis, terwijl ik de eerste was 's ochtends die er was, dus ik had ook weekend verdiend..

Vandaag had ik eerst gedacht om naar Nordstan te lopen, maar het is nogal druilerig weer (zolang het niet regent wat het ook regelmatig doet). Toen had ik bedacht om dan maar naar het kunst en designmuseum te wandelen want daar kon ik een seizoenspas voor meerdere musea gratis krijgen en ik dacht dat het toch heel dichtbij was..

Jammer genoeg bleek dat ik per ongeluk het Kunst en Design museum had verward met het Volkerenkunstmuseum, dus moest ik een aardig eindje verder lopen. Het museum op zich was niet heel erg boeiend, maar het was wel een lekkere wandeling er naartoe en er waren ook wel wat leuke dingen te zien. Jammer genoeg was het onderweg toch net zo nattig dat ik het niet echt prettig vond om m'n camera te voorschijn te halen. Wel heb ik nog even lekker een paar boodschapjes kunnen doen (tja m'n chocola was op en dat kan natuurlijk niet ;) ).